در بازدید جناب آقای اسحاقی نماینده مردم شریف قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی از پارک مطرح شد : نیاز مبرم به تامین زیرساخت برای مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان قاین برای تمدید موافقت اصولی

در بازدید جناب آقای اسحاقی نماینده مردم شریف قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی از پارک مطرح شد : نیاز مبرم به تامین زیرساخت برای مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان قاین برای تمدید موافقت اصولی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، این مجموعه ظهر امورز 15 مهرماه 1399 میزبان آقای سلمان اسحاقی نماینده محترم مردم شریف قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بود . دکتر محمدعلی ناصری رئیس پارک ضمن خیرمقدم و قدردانی از حسن توجه ایشان به مقوله فناوری عنوان کرد : نماینده مردم بودن افتخاری بزرگ و مسئولیتی سنگین است و نمایندگی مردم مناطق کمتر برخوردار توانی مضاعف و انگیزه ای صد چندان را می طلبد. وی افزود هر چند این استان به لحاظ جغرافیای و اقلیمی و حتی از منظر توسعه جزو مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور می باشد، لکن به لحاظ تربیت و پرورش نیروی انسانی متخصص و متعهد همواره سرامد بوده است. ناصری پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد را به عنوان نقطه عطف اقتصاد پایدار و پاشنه آشیل مقابله با تحریم ها برشمرد و گفت امروزه با ظهور دانشگاه های نسل 3 حرکت به سمت تبدیل علم تولید شده در دانشگاه ها به محصولات کاربردی و ایجاد اشتغال مبتنی بر دانش یک نیاز ضروری برای پیشرفت است. وی تشریح نمود که تنها شرکتی از 110 عنوان حمایتی موجود در پارکها و مراکز رشد میتواند استفاده کند که حتما در ساختمان متعلق به پارک مستقر باشد و در غیر این صورت کوچکترین حمایتی از وی قابل انجام نیست. 

در ادامه ناصری اذعان داشت که بر اساس آیین نامه راه اندازی پارک ها و مراکز رشد که از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ گردیده، تامین کلیه زیرساختهای مورد نیاز اولیه به ویژه ساختمان بر عهده متولیان استان بوده است لکن از پارک خراسان جنوبی تا سال گذشته هیچ گونه حمایتی نشده است و تمامی فعالیتهای انجام شده در خصوص تامین زیر ساخت از محل اعتبارات پارک بوده است. وی با بیان اینکه کلیه اعتبارات پارک باید صرف حمایت از شرکتها و واحدهای فناور شود لکن عدم تامین زیرساخت در استان موجب شده که هزینه زیادی جهت مرتفع کردن این مهم مصروف گردد. ناصری افزود : مرکز رشد شهرستان قاین به نسبت شرایط موجود، با کمترین امکانات و حمایت های انجام شده از سوی متولیان شهرستانی بالاترین تعداد شرکتهای دانش بنیان و فناور را تحت حمایت خود گرفته و در برحه ای تعداد شرکتهای دانش بنیان آن از بیرجند و یا حتی از برخی استانها در سطح کشور نیز بیشتر بود. در شهرستانهای طبس و فردوس مشکل تامین زیرساخت با خرید ساختمان مورد نیاز برای مراکز رشد آن شهرستانها مرتفع گردیده لکن این مسئله در قاین کماکان در کش و قوص مشکلات است و این در حالی است که با پیگیریهای مجدانه توانسته ایم موافقت اصولی این مرکز را تا سال 1400 تمدید نماییم و پس از آن منوط به تامین ساختمان برای استقرار واحدهای و شرکتهای فناور و دانش بنیان گردیده است. 

جناب آقای اسحاقی در ادامه پس از استماع سخنان رئیس پارک گفت : پارک استان می تواند تغییراتی جدی در معادلات اقتصادی استان ایجاد کنند و شرکتهای دانش بنیان نقشی پر رنگ در مبارزه با بحران بیکاری و تقویت اقتصاد و پیشرفت کشور داردند. وی جوانان شهرستان قاین را ارزشمندترین سرمایه آن منطقه برشمرد و گفت با توجه به شرایط اشتغال و اقتصاد در کشور به ویژه در مناطق محروم، توسعه مراکز رشد برای جذب حداکثری جوانان خلاق و تبدیل ایده های ایشان به ثروت را راهکاری مناسب برای برون رفت ازین شرایط دانست. وی افزود : اعتقاد راسخ دارم که نگاه علمی به بحث اشتغال و اقتصاد به مراتب کاراتر و موثرتر از روشهای سنتی است و در صورتیکه اشتغال مبتنی بر دانش پایه ریزی گردد مشکلات بزرگ بخش صنعت، کشاورزی و ...  نیز در کشور حل خواهد شد. 

وی در پایان این بازدید اظهار داشت که جهت حل مشکل مرکز رشد قاین از طرق مختلف و پیگیری از نهادهای متولی، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد نمود. 

 

 

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
فراخوان شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به کشورهای آسیای میانه و افغانستان
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان