در سفر معاون علمی فناوری رئیس جمهور به خراسان جنوبی صورت گرفت:  افتتاح صندوق پژوهش و فناوری پارک، بهره برداری از مرکز رشد شهرستان طبس و گشایش مرکز رشد واحدهای فناور فردوس

در سفر معاون علمی فناوری رئیس جمهور به خراسان جنوبی صورت گرفت: افتتاح صندوق پژوهش و فناوری پارک، بهره برداری از مرکز رشد شهرستان طبس و گشایش مرکز رشد واحدهای فناور فردوس

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، در سفر معاون علمی فناوری رئیس جمهوری به خراسان جنوبی از صندوق پژوهش و فناوری استان خراسان جنوبی ، مرکز نوآوری شهرستان طبس و مرکز رشد واحدهای فناور فردوس بهره برداری به عمل آمد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در آیین افتتاحیه مرکز نواوری دانشگاه صنعتی بیرجند با بیان اینکه دانشگاه باید به دنبال ایجاد راه حل برای مشکلات باشد، گفت: با وجود تعداد بالای دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان، نباید مشکلاتی از قبیل بیکاری، کمبود محصولات کشاورزی، محیط زیست، مشکل آب وجود داشته باشد.

دکتر سورنا ستاری افزود: وظیفه مسئولان فراهم کردن زیر ساخت‌ها برای به نتیجه رساندن ایده‌ها و راهکارهای حل مشکلات است. وی با ابراز رضایت از عملکرد دانشگاه‌های خراسان جنوبی ادامه داد: در استان روحیه همدلی و همکاری گسترش پیدا کرده که خوشحال کننده است.

افتتاح صندوق پژوهش و فناوری پارک علم و فناوری با اعتبار 40 میلیارد تومانی

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی هم در  آئین افتتاح صندوق پژوهش و فناوری پارک علم و فناوری گفت : با افتتاح صندوق پژوهش و فناوری پارک علم و فناوری که مجوز بانک مرکزی را نیز دارد، پرداخت تسهیلات به افراد با ایده‌های نو و فناورانه آغاز می‌شود.

دکتر ناصری هدف از افتتاح صندوق پژوهش و فناوری را حمایت از اکوسیستم‌های کارآفرینی عنوان کرد و افزود: این صندوق با مشارکت دانشگاه‌های بیرجند، صنعتی، علوم پزشکی و پارک علم و فناوری ایجاد شده و هم اکنون 15 عنوان از پارک علم و فناوری مشاوره دریافت می کنند و در سال جاری شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

وی ادامه داد: این صندوق با سرمایه ۵۱ درصدی بخش خصوصی در محل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی مستقر است و  برای راه‌اندازی نیز 40 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

بهره برداری از مرکز رشد واحدهای فناور طبس

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور طبس هم هم گفت : مرکز رشد واحدهای فناور طبس نیز در زمینی به مساحت 2100 متر مربع واقع شده که زیربنای آن ۴۰۰ متر مربع و شامل ۱۰۰ متر فضای کارگاهی و سوله است.
سجادی افزود :این مرکز زمینه فعالیت ۱۰ شرکت را فراهم کرده که ۸۰ درصد حوزه فعالیت آن‌ها در حوزه‌های فناوری اطلاعات، گردشگری و معدن و ۲۰ درصد باقیمانده در سایر حوزه‌های تجاری و صنعتی است.

افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور فردوس با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومانی

افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور فردوس از دیگر برنامه های این سفر بود.
مدیر مرکز رشد واحدهای فناور فردوس با بیان اینکه این پروژه در زمینی به مساحت ۱۳۶۰ متر مربع با زیربنای ۷۶۰ متر احداث شده گفت:موافقت اصولی مرکز رشد فردوس در اواخر سال ۹۲ صادر شده که در ساختمان قدیم مرکز بدلیل کمبود جا ۲ الی۳ شرکت دانش بنیان بیشتر مستقر نبودند که با راه اندازی ساختمان جدید این تعداد به بیش از ۱۲ شرکت افزایش یافته است .
امیر عبدالهی با اشاره به پذیرش ۴۵ واحد فناور از ابتدای شروع به کار مرکز افزود:در حال حاضر ۱۷ شرکت دانش بنیان در مرکز رشد فردوس فعال هستند.
وی با بیان اینکه این مرکز به فناوران شهرستان های سرایان و بشرویه هم خدمات ارائه می دهد،بیان کرد:برای ساختمان جدید مرکز ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده که ۲۰۰ میلیون تومان آن از طریق موافقت نامه مابین پارک علم و فناوری و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری تامین و تخصیص یافته است .

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
فراخوان شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به کشورهای آسیای میانه و افغانستان
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان