بازدید آقای خسروی نماینده منتخب مردم شریف بیرجند، درمیان و خوسف از پارک علم و فناوری خراسان جنوبی

بازدید آقای خسروی نماینده منتخب مردم شریف بیرجند، درمیان و خوسف از پارک علم و فناوری خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی روز پنجشنبه مورخ 1398/02/11 پارک علم و فناوری استان خراسان جنوبی میزبان آقای خسروی نماینده منتحب مردم شریف بیرجند، درمیان و خوسف بود. در این بازدید ابتدا دکتر محمدعلی ناصری رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ضمن خوشامدگویی گزارشی از عملکرد پارک علم و فناوری ارائه نمود و اذعان داشت : در سالی که مزین به شعار جهش تولید شده است و با توجه به شرایط کنونی اقتصاد کشور و دنیا ضرورت توجه به شرکت های دانش بنیان بیش از پیش احساس میشود. وی با اشاره به منویات حکیمانه رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه ویژه مسئولین به شرکت های دانش بنیان به عنوان محوریترین پایه های اقتصاد مقاومتی گفت : در شرایطی که تحریمهای ظالمانه استکبار جهانی به کشورمان تحمیل شده، بیشتر بار اشتغالزایی و رسیدن به اقتصاد پایدر و تامین مایحتاج فناوری کشور بر عهده پارکهای علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در آنها بوده است.

خصوصا در این ایام مقابله با ویروس منحوس کرونا که بسیاری کسب و کارها با مشکلات جدی مواجه شده بودن، 24 شرکت از فناوران اقدام به تولید محصولات مرتبط اعم از ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی کننده و خدمات ملزوم مانند فروشگاه های اینترنتی نمودند.

ناصری یکی از مشکلات شرکت های دانش بنیان و فناوران را بدین گونه بازگو کرد که : فناوران و مخترعین با توجه به توان تخصصی بالا و مهارتهای فنی که دارند شرایط پیگیری بسیاری از مسائل قانونی و حقوقی خود را ندارند و پارک عمدتا به دنبال حل این مسائل می باشد لکن برخی قوانین جدای از دست و پا گیر بودن ، روند اداری طولانی را باید سیر کنند. وی اذعان داشت که نگاه ما در این مقوله یک نگاه ملی است و گاه به خاطر یک قانون قدیمی، چندین ماه مجوز ها و تاییدیه های لازم شرکت فناور صادر نشده و حتی از زمان بهینه فروش این محصولات نیز میگذرد. از سوی دیگر تفسیر به رای کردن برخی دیگر از قوانین نیز مقوله ای است که بسیاری از شرکت های دانش بنیان با آن مواجه می باشند ، بدین صورت که قانون کشوری در استانهای دیگر ، به نفع فناروان تفسیر می شود حال آنکه گاه در استان خراسان جنوبی شاهد عکس این قضیه هستیم.

وی انتظارات جامعه فناور از نماینده منتخب را مرتفع کردن قوانین بروکراتیک و طولانی از یک سو و تامین بودجه لازم برای توسعه فضای زیرساختی این شرکت ها از سوی دیگر برشمرد.

آقای خسروی پس از استماع سخنان رئیس پارک و شرکت های دانش بنیان از وجود اینچنین جوانان خلاق و توانمندی در استان شهرستان بیرجند و استان ابراز خرسندی کرد و گفت : طبق فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب زمان آن رسیده که جوانان مسئولیت مدیریت کشور را به دوش بکشند و این نشان از اعتماد معظم له به جوانان دارد. وی با اشاره به توان دفاعی کشور که حاصل تخصص همین جوانان متخصص و متعهد است گفت در زمان هشت سال دفاع مقدس همین جوانان کشور را نجات دادند و اکنون نیز جبه، جبهه علمو دانش است که بحمداله در این عرصه نیز پرچم ایران اسلامی به اهتزاز درخواهد امد. نماینده منتخب مردم شریف بیرجند، درمیان و خوسف در ادامه قول داد که حوزه فناوری استان را برای رسیدن به اقتصاد و اشتغال پایدار به طور ویژه مد نظر قرار دهد.

در ادامه بازدیدی از شرکت های مستقر در ساختمان پارک علم و فناوری صورت پذیرفت.

 

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

دوره آموزشی آشنایی با تحلیل مطالعات امکان‌سنجی فنی - اقتصادی طرح‌های سرمایه‌گذاری با نرم افزار کامفار 3
فراخوان شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به کشورهای آسیای میانه و افغانستان
استارتاپ ویکند تخصصی زرناب  (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان