بازدید حجت الاسلام عبادی نماینده محترم مردم شریف بیرجند، درمیان و خوسف از پارک علم و فناوری خراسان جنوبی

بازدید حجت الاسلام عبادی نماینده محترم مردم شریف بیرجند، درمیان و خوسف از پارک علم و فناوری خراسان جنوبی

رئیس پارک علم‌ و فناوری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه زیرساخت‌ها در رابطه با پارک علم ‌و فناوری در استان تأمین نیست، اظهار کرد: امکاناتی که پارک علم‌وفناوری استان دارد، از نظر امکانات با شهرهای بزرگی چون اصفهان قابل مقایسه نیست. به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ، محمدعلی ناصری، در بازدید نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی از پارک علم‌وفناوری استان، اظهار کرد: در حال حاضر، چهار مرکز رشد در شهرستان‌های فردوس، طبس، قائن و بیرجند داریم که  مرکز رشد جامع واحدهای فناور در شهرستان بیرجند است.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی در پارک علم‌وفناوری، بودجه است، افزود: زمانی که جوانان ببینند که به توانمندی و نیازهای آنان توجه می‌شود، این باعث دلگرمی آنان است. رئیس پارک علم ‌و فناوری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نیروهای پارک علم ‌و فناوری با تمام کمبودهایی که وجود دارد، با تمام توان کار می‌کنند، تصریح کرد: سیاست‌ها و برنامه‌های شهرهای بزرگ در استان خراسان‌جنوبی کارساز نیست زیرا مدیران دستگاه‌ها با مسائل مربوط به پارک علم ‌و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا نیستند. اما در شهرهای بزرگ این آگاهی نسبت به کارکرد پارک علم ‌و فناوری وجود دارد.

وی افزود: اگر پارک علم‌ و فناوری، فضای مناسب در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور قرار ندهد، این شرکت‌ها نمی‌توانند از معافیت‌های مالیاتی و مزایای دیگر استفاده کنند. رئیس پارک علم‌ و فناوری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر 170 شرکت در پارک علم‌ و فناوری فعالیت می‌کنند که به دلیل کمبود بودجه، قادر به تأمین آن‌ها نیستیم. ناصری بیان کرد: اگر بودجه پارک علم ‌و فناوری تأمین شود، بسیاری از خلأها و مشکلات حل خواهند شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: آمادگی داریم تا تمام دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت نمایندگی در مجلس شورای اسلامی استفاده کنند. وی افزود: آمادگی داریم با پارک علم‌ و فناوری استان برای حل مشکلات تعامل داشته باشیم. نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بودجه، در مجلس شورای اسلامی به صورت محدود قابل تغییر است. عبادی یادآور شد: امسال یک ردیف جداگانه از بودجه برای خراسان‌جنوبی و بعضی استان‌های محروم دیگر در نظر گرفته شد که کار مهمی بود.

 

 

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
فراخوان شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به کشورهای آسیای میانه و افغانستان
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان