پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ، میزبان کارگروه بازنگری سند توسعه اشتغال استان

پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ، میزبان کارگروه بازنگری سند توسعه اشتغال استان

 جلسه تبیین ظرفیت های  شرکتهای دانش بنیان در ایجاد اشتغال و بازدید از چند شرکت دانش بنیان با حضور پورعیسی ، رییس سازمان ، ناصری ، رییس پارک علم و فناوری و  کارشناسان دستگاه های اجرایی ذیربط، نمایندگان تشکل های بخش خصوصی و تعاونی پنج شنبه 98/5/11 در پارک علم و فناوری استان برگزار شد.

پارک های علم و فناوری به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی و حلقه ای از زنجیره توسعه اقتصادی مبتنی برفناوری، امروزه مورد توجه بسیاری از کشورهای جهان واقع شده است. پارک علم و فناوری خراسان جنوبی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم در این راستا و با توجه به امکانات بالقوه استعداد مطلوبی که در زمینه های مختلف اقتصادی دارد در جهت تحقق آرمان توسعه علمی و بین المللی در سال 1390 راه اندازی و شروع به فعالیت نموده است. ایجاد چشمه های فناوری و تسهیل فرایند جذب، ارتقا، و انتشار آن برای تحقق محصولات در عرصه تولید صنعتی از جمله اهداف کلان پارک علم و فناوری خراسان جنوبی می باشد.

در جلسه مذکور، با عنایت به لزوم استفاده از تجربیات طرح های اشتغالزایی دستگاه های اجرایی ، هشتمین جلسه هم اندیشی  اشتغال با محوریت تبیین ظرفیت های  شرکتهای دانش بنیان در ایجاد اشتغال با حضور  نمایندگان دستگاه های اجرایی  ذیربط ، نمایندگان  تشکل های بخش خصوصی  و تعاونی  برگزار گردید .

پور عیسی ، رئیس  سازمان  مدیریت و برنامه ریزی استان؛ نقش  شرکت های دانش بنیان را در رشد و توسعه اقتصاد ی منطقه ، با اهمیت شمرد و بر معرفی ظرفیت های این بخش تاکید کرد. وی از دستگاه های اجرایی خواست همکاری لازم را با پارک علم و فناوری استان به عنوان نهاد تسهیلگر در حوزه کسب و کار  داشته باشند. ایشان بر نقش آموزش و توانمند سازی جامعه هدف تاکید کرد .

 پورعیسی از دستگاه های اجرایی خواست تا همکاری لازم برای دراختیار قراردادن ساختمان های مازاد برای استقرار شرکت های دانش بنیان با پارک علم و فناوری داشته باشند. 

در این جلسه  ناصری، رئیس پارک علم و فناوری استان گزارشی از وضعیت شرکتهای دانش بنیان و فعالیت پارک  و مراکز رشد ارائه نمود . وی فرهنگ سازی در حوزه IT ، تسهیل در شرایط صدور مجوزهای کسب و کار  برای شرکت های دانش بینان  و ... تاکید نمود.  

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: زیرساخت‌های پارک علم و فناوری برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان بسیار ضعیف است.

محمدعلی ناصری، در جلسه بازنگری سند توسعه اشتغال استان با محوریت شرکت‌ها و اقتصادهای دانش بنیان، اظهار کرد: پارک علم و فناوری خراسان جنوبی به لحاظ داشتن شرکت‌ها نسبت به جمعیت و اقتصاد استان از وضعیت خوبی برخوردار است.

وی بیان کرد: پارک علم و فناوری به راحتی می‌تواند تعداد شرکت‌های خود را به 500 شرکت برساند و شغل‌های بسیاری را تولید کند، اما متاسفانه در این زمینه با چالش هایی رو به رو است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با بیان اینکه از جمله این چالش‌ها بحث صدور مجوزها است که مقررات دست و پا گیری دارد، تصریح کرد: چالش دیگری که وجود دارد در رابطه با زیر ساخت‌های پارک علم و فناوری است که برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان بسیار ضعیف است.

ناصری گفت: در شهرستان بیرجند 160 شرکت دانش بنیان در حال فعالیت هستند که 50 شرکت در پارک علم و فناوری مستقرند.

وی بیان کرد: در حال حاضر هفت شرکت دانش بنیان در شهرستان قاین، سه شرکت طبس و دو شرکت در فردوس مشغول فعالیت هستند، اما متاسفانه به علت فضای محدودی که در پارک علم و فناوری وجود دارد، برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان دچار مشکل هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ادامه داد: تمام حمایت‌های قانونی از شرکت‌های دانش بنیان منوط به تامین زیرساخت‌ها است و اگر شرکت‌ها در پارک استقرار نداشته باشند، تسهیلات در اختیار آن‌ها قرار نمی‌گیرد.

ناصری خواستار تامین مکان برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان توسط دستگاه‌های اجرایی شد و خاطرنشان کرد: در این صورت این شرکت‌ها خواهند توانست از تسهیلات برخوردار شوند.

در پایان  جلسه از چند شرکت مستقر در پارک علم و فناوری بازدید بعمل آمد و حاضرین از نزدیک در جریان روند این فعالیت ها قرار گرفتند.

پیشنهادات

  • همکاری دستگاههای اجرایی با پارک علم و فناوری در خصوص در اختیار قراردادن ساختمان های مازاد برای شرکتهای دانش بنیان
  • معرفی ظرفیت های پارک علم و فناوری به دستگاه ها ی اجرایی و تشکل ها و نهادها

 

 

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

دوره آموزشی آشنایی با تحلیل مطالعات امکان‌سنجی فنی - اقتصادی طرح‌های سرمایه‌گذاری با نرم افزار کامفار 3
فراخوان شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به کشورهای آسیای میانه و افغانستان
استارتاپ ویکند تخصصی زرناب  (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان