اولین استارت آپ ویکند صنایع کوچک و متوسط برگزار شد.                 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قول داد: تشکیل کارگروه تخصصی حمایت از استارت آپ ها

اولین استارت آپ ویکند صنایع کوچک و متوسط برگزار شد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قول داد: تشکیل کارگروه تخصصی حمایت از استارت آپ ها

برای اولین بار در استان استارت آپ ویکند sme ها یا همان صنایع کوچک و متوسط در بیرجند برگزار شد. کاری که با حمایت پارک علم و فناوری استان و شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی به پایان رسید. به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان، شرکت کنندگان در این رویداد از نوع برگزاری، کارگاه ها و منتورها رضایت کامل داشتند چرا که هدف استارت آپ ویکند را کاملا روشن و قانع کننده می دانستند. در اختتامیه ششمین استارت آپ ویکند بیرجند و اولین استارت آپ ویکند sme ها رئیس محترم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قول داد تا کارگروه اختصاصی حمایت از استارت آپ ها به ویژه استارت آپ های حوزه صنایع کوچک و متوسط را تشکیل دهند.

 

حمایت خواهیم کرد

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان در اختتامیه ششمین استارت آپ ویکند بیرجند علاوه بر قولی که داد، گفت: ما نیز هر نوع حمایتی که لازم باشد از ایده ها خواهیم داشت و با این نوع رویدادها متوجه می شویم که باید خود به دنبال ایجاد اشتغال باشیم و برای توسعه استان کارهایی نو انجام داد. مهندس داود شهرکی عنوان کرد: اکنون باید از تأسیس و راه اندازی و ادامه راه کارخانه های سنتی فاصله بگیریم چرا که فرصت ها و ایده های جدید فراوانی در دنیا وجود دارد و باید به سمت بروزرسانی و پیشرفت برویم. وی تأکید کرد: خود جوانان ایده پرداز باید به ما کمک کنند و بگویند که چه نوع حمایتی می خواهند و ما هم کمک می کنیم و می توانیم رابط جوانان خلاق با سرمایه گذار باشیم فقط کافی است که خود شما بخواهید.

 

 

نیاز شهرک های صنعتی استفاده از ایده های جدید

مدیرعامل شرکت شهرک های استان هم گفت: وظیفه و رسالت شرکت شهرک ها و شهرک های صنعتی، شهرک سازی و تأمین زیرساخت ها می باشد و تجربه ما در کار شهرک ها و واحدها صنعتی این است که نیاز داریم از ایده های جدید و منوط به آی تی استفاده ببریم. مهندس عباس جرجانی افزود: حمایت های ما در سه بخش تأمین زیرساخت ها، آموزش و تجاری سازی و بازاریابی ایده ها می باشد. وی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی برای اولین بار این کار را انجام دادیم، تأکید کرد: نیاز داشتیم که ایده ها را به سمت و سوی صنایع کوچک و متوسط هدایت کنیم که با حضور منتورها این اتفاق افتاد. به گفتۀ وی ایده هایی مطرح شد که می توانیم حتی در سطح ملی معرفی کنیم چرا که هدف ما و پارک علم و فناوری برای برگزاری این استارت آپ ویکند نیز تشکیل شرکت هایی در این راستا همچنین توسعه و پیشرفت واحدهایی که اکنون هستند و نیاز به ایده هایی دارند که توسعه یابند، بود. مهندس جرجانی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی نیز از برگزاری استارت آپ ویکند اختصاصی در حوزه صنعت استقبال کرده است، اعلام کرد: ما هم آمادگی این را داریم که حتی بوت کمپ های یک روزه  یا حمایت از استارت آپ ویکندهای اختصاصی داشته باشیم. وی افزود: خیلی خوب می شود که رویدادهای یک روزه در خود شهرک های صنعتی برگزار شود چرا که خود واحدهای صنعتی با علم جدید و ابزارهای نوین آشنا می شوند.

 

 

نیاز استان رویدادهای تخصصی است

مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری استان هم در این رویداد عنوان کرد: یکی از مزیت های این استارت آپ ویکند حضور منتورهایی بود که همه آنها یک شرکت استارت آپی دارند و تجربه های فراوانی در حوزه های مختلف داشته اند. مهندس اسماعیل هوشیار مقدم تصریح کرد: در ابتدا شرکت کننده ها تجربه ای نداشتند و ایده ها خام بود ولی اکنون ایده ها کاملا پخته شده می باشد و قابلیت های بالایی داشتند. وی با بیان اینکه شاید همه با معنا و محتوای sme ها چندان آشنایی نداشتند و گنگ بود، گفت: با رویداد های بیشتری می توانستیم خروجی هایی بهتر از این هم داشته باشیم. به گفتۀ وی در خراسان جنوبی به اندازه کافی استارت آپ ویکندها و رویدادهای مختلف عمومی برگزار شده است و اکنون نیاز به چنین استارت آپ ویکندهای تخصصی داریم که با توجه به نیاز استان پیش برویم.

 

اجازه ثبت نام بیشتر را نداشتیم

تسهیلگر ششمین استارت آپ ویکند بیرجند و اولین استارت آپ ویکند sme ها نیز گفت: 150 نفر ثبت نام کردند که اگر اجازه ثبت نام بیشتر را می داشتیم شاید تا حدود 300 نفر هم می رسیدند ولی به دلیل فضا، رسیدگی و موارد دیگر امکان این کار وجود نداشت. مهندس سیدمحمد نصراللهی افزود: از این تعداد حدود 68 ایده ارائه شد که 12 ایده برتر معرفی و تیم سازی کردند. وی با بیان اینکه تا حدودی توانسته ایم به هدفی که می خواهیم برسیم، عنوان کرد: برای خروجی بهتر باید قبل از برگزاری رویداد اصلی حداقل یک سال بوت کمپ هایی برگزار می کردیم تا همه با رویکرد و اهداف و موراد دیگر کاملا آشنا می شدند تا به طور کامل به اهداف اصلی دست پیدا می کردیم. به گفتۀ وی در پایان ایده تجربه من شایسته تقدیر معرفی شد و ایده آموزش با AR و آن تایم گروه های اول و دوم شدند و دو ایده سراچه و چهل تیکه مشترکا سوم شدند.

گفتنی است در طول این رویداد 6 کارگاه های بوم مدل کسب و کار، اعتبار سنجی، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی دیجیتال، mvp و UI/UX برای شرکت کنندگان ارائه شد.

 

 

 

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

دوره آموزشی آشنایی با تحلیل مطالعات امکان‌سنجی فنی - اقتصادی طرح‌های سرمایه‌گذاری با نرم افزار کامفار 3
فراخوان شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به کشورهای آسیای میانه و افغانستان
استارتاپ ویکند تخصصی زرناب  (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان