معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری قول داد:  کمک ۳ میلیارد تومانی برای تامین زیرساخت مراکز رشد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری قول داد: کمک ۳ میلیارد تومانی برای تامین زیرساخت مراکز رشد

صبح دوشنبه 17 دی ماه، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با هیئت همراه خود وارد استان خراسان جنوبی شدند و با همراهی استاندار خراسان جنوبی، رئیس پارک علم و فناوری استان، دکتر امیرحسنخانی، فلاحتی و حجت الاسلام عبادی و دیگر مسئولان استانی از مرکز رشد شهرستان قاین، شرکت دانش بنیان تروند زعفران، نمایشگاه دستاوردهای شرکت های پارک علم و فناوری استان، شرکت کشت بافت خاوران، شرکت های دانش بنیان مهراس کویر و بهبود صنعت بیرجند بازدید داشتند، همچنین مرکز نوآوری دانشگاه بیرجند و خط تولید اکسترکت زعفران شرکت تروند زعفران را افتتاح کردند. در این بازدیدها معاون علمی و فناوری رئیس جمهور قول مساعد کمک 3 میلیارد تومانی برای زیرساخت های مراکز رشد استان را دادند.

 

 

 

 

حمایت برای فضای استقرار واحدهای فناور خراسان جنوبی

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: اگر مسئولان خراسان جنوبی ساختمانی را برای تامین فضای شرکت های کوچک فناوری خالی کنند تمام هزینه را ما پرداخت می کنیم و قول حمایت کامل را می دهیم. دکتر سورنا ستاری روز گذشته در حاشیه بازدیدهایی که داشت افزود: پارک برای ساخت و سازهای سالیانه خود بودجه می گیرد اما سیاست ما این است اگر استان ساختمانی را برای تأمین فضای شرکت های کوچک در حوزه فناوری خالی کند کل هزینه را بدهیم. وی با تأکید بر اینکه پارک علم و فناوری استان نباید مشکل فضا داشته باشد در صورتی که بسیاری از ساختمان های اداری استان خالی است، تصریح کرد: باید بینش و محیط کارآفرینی در استان به عنوان ارزش مد نظر قرار گیرد و حمایت های مالی تنها بخشی از حمایت های ویژه از شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور می باشد و برای تقویت شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور نیاز به یک مجموعه حمایتی داریم. وی با اشاره به نقش پارک علم و فناوری خراسان جنوبی در حمایت از شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور گفت: در خراسان جنوبی باید اکوسیستم و زنجبره ای برای حمایت از جوانان نخبه داشته باشیم و بسیاری از شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور مشکل بازار فروش را دارند که البته بخشی از آن به خودشان برمی گردد. به گفتۀ وی در خراسان جنوبی شرکت های it بسیار خوبی وجود دارد که به کل کشور سرویس می دهند.

 

 

عملکرد خوب پارک علم و فناوری خراسان جنوبی

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: پارک علم و فناوری استان تمام هماهنگی‌ها را با ارکان دولتی و غیردولتی استان انجام می‌دهد و خوشبختانه پارک علم و فناوری در خراسان جنوبی خوب کار کرده است. دکتر ستاری یکی از اولویت های خراسان جنوبی را جلوگیری از خام فروشی زعفران دانست و افزود: زیرساخت های مراکز رشد باید تقویت شود که امید است بتوانیم بعد از بازدید ها به انجام برسانیم. وی بیان کرد: اگر بخواهیم توسعه را در شهرستان محرومی مانند قاین تعریف کنیم، زمانی اتفاق می افتد که از درون استان بیرون بیاید. به گفته وی پتانسیل های خوبی در خراسان جنوبی وجود دارد، نیروی انسانی فوق العاده، وجود افراد تحصیل کرده از مهم ترین ظرفیت های این استان است. دکتر ستاری با اشاره به ظرفیت های طبیعی استان شامل زرشک و عناب خراسان جنوبی، عنوان کرد: اگر بتوانیم از این پتانسیل ها درست استفاده کنیم و محصول دانش بنیان تولید کنیم، موفق می شویم. به گفتۀ وی برای رشد شرکت های دانش بنیان نیاز به شتاب دهنده ها است و در همین راستا برای مراکز رشد و شتاب دهنده ها نیز اعتباری اختصاص می‌دهیم.

 

 

قول ۳ میلیارد تومانی برای تامین زیرساخت مراکز رشد

رئیس پارک علم و فناوری استان خراسان جنوبی درباره حضور مسئولان کشوری در استان عنوان کرد: حضور مقامات مسئول باعث می شود که پتانسیل ها را ببینند و بیشتر با ما آشنا شوند. دکتر محمدعلی ناصری افزود: همچنین موجب می شود که اگر می خواهند حمایت و کمکی داشته باشند با اطمینان بیشتری اجرایی کنند چرا که متوجه می شوند در جای درست مصرف می شود. وی اعلام کرد: یکی از مشکلاتی که ما داشتیم در حوزه کمبود زیرساخت و پایین بودن میزان استقرار شرکت ها در مراکز رشد بود که معاون محترم علمی و فناوری رئیس جمهوری قول دادند که حداقل ۳ میلیارد تومان کمک کنند تا این مشکل برطرف شود و ایشان در حضور استاندار محترم و دکتر امیر حسنخانی و حجت الاسلام عبادی نمایندگان مردم در مجلس قول مساعد در این زمینه دادند. به گفته وی همچنین شرکت ها مشکلات خود را بیان کردند و شرکت هایی که دانش بنیان هستند و زیرحمایت خود ریاست جمهوری هستند درخواست ها و مشکلات خود را بگویند تا برطرف شود.

 

 

صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر راه اندازی می شود

رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با توافق استاندار خراسان جنوبی تجهیز و نوسازی فضای هزار مترمربع برای افزودن شدن به مرکز رشد واحدهای فناور قاین در دستور کار قرار می گیرد و به زودی عملیات آن آغاز می شود. اسماعیل قادری فر در حاشیه بازدید از مرکز رشد واحدهای فناور قاین در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: شهرستان قاین قطب بین المللی زرشک و زعفران است و پیش بینی می شود برای این پروژه 800 میلیون تا یک میلیارد تومان برای توسعه و تجهیز مرکز رشد و فناوری قاین اختصاص داده شود. وی بیان کرد: در کنار مرکز رشد، صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر و صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی خراسان جنوبی فعال خواهد شد که امیدواریم تا پایان سال شاهد شروع به کار این صندوق پژوهش باشیم تا جریان سرمایه گذاری خطر پذیر یا «وی سی» برای حمایت از واحدهای فناور ایجاد شود. به گفته وی معاون رئیس جمهوری در سفر به خراسان جنوبی مصوبات خوبی برای توسعه مراکز رشد و فناوری شهرستان های این استان به ویژه قاین دارد.

 

 

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

دوره آموزشی آشنایی با تحلیل مطالعات امکان‌سنجی فنی - اقتصادی طرح‌های سرمایه‌گذاری با نرم افزار کامفار 3
فراخوان شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به کشورهای آسیای میانه و افغانستان
استارتاپ ویکند تخصصی زرناب  (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان