اولین استارت آپ ویکند شهرستان فردوس برگزار شد

اولین استارت آپ ویکند شهرستان فردوس برگزار شد

کارآفرینی راه حلی برای مشکلات اقتصادی امروز ما است و توسعه و ترویج کارآفرینی یکی از نیازهای جدی اقتصاد ایران است، در شرایطی که کاهش سرمایه گذاری در اقتصاد کشور، بهره وری پایین و گرایش به تعدیل نیروی انسانی در سازمان های دولتی و وابسته به دولت از یک سو و خیل تازه واردان به عرصۀ کار از سوی دیگر، بیکاری را به معضل بزرگ اقتصادی و اجتماعی این زمان بدل کرده است، به نظر می رسد که توسعۀ کارآفرینی و ترویج فرهنگ کارآفرینی در ایران یک ضرورت جدی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است. با توجه به مشاهده نیازها و ظرفیت های بالای استان برای کارآفرینی برآن شدیم تا با برگزاری رویدادهای استارت آپ ویکند در شهرهای استان، نگاه کارآفرینی و انگیزه لازم را برای ایده پردازی و راه انداختن کسب و کار تقویت کنیم و فرآیند ایده پردازی و راه اندازی کسب و کار را به صورت کامل و عملی زیر نظر مربیان با تجربه آموزش دهیم. در همین راستا اولین استارت آپ ویکند فردوس برگزار شد.

 

 

 

برگزاری سه پیش رویداد

برای برگزاری استارت آپ ویکند فردوس، سه پیش رویداد در تاریخ های 7/24، 7/27 و 8/5 برگزار شد تا شرکت کنندگان برای رویداد اصلی آمادگی کامل داشته باشند. در این رویداد که از تاریخ 30 آبان تا 2 آذر ماه برگزار شد، حدود 110 نفر شرکت داشتند که 65 نفر آنها را خانم ها و 45 نفر آنها را نیز آقایان تشکیل می دادند که استقبال بی نظیر خانم ها یکی از نکات قابل توجه این رویداد بود.

در این رویداد حجت الاسلام و المسلمین بابایی، امام جمعه محترم شهر فردوس در این رویداد این چنین فرصت ها را بسیار ارزشمند دانست و بر لزوم توجه به مقوله کارآفرینی تأکید کرد.

اسماعیلی، معاون محترم سیاسی و اجتماعی فرماندار فردوس هم در استارت آپ ویکند عنوان کرد: برگزاری این دست رویدادها گام بزرگی در زمینه آشنایی افراد با شهر تاریخی فردوس می باشد و دستاورد آن ایجاد اشتغال و کارآفرینی می شود.

 

 

 

ارائه 43 ایده

در این رویداد 43 ایده در زمینه های مختلف مطرح شد که از میان ایده های ارائه شده 12 طرح به عنوان ایده های منتخب شرکت کنندگان انتخاب شده و پروسه تشکیل تیم ها آغاز شد که هر تیم به طور معمول از 7 تا 11 نفر بر حسب نیاز به توانمندی های افراد، عضو انتخاب کردند.

برای تیم ها در این رویداد 4 کارگاه آموزشی بوم مدل کسب و کار، اعتبارسنجی، کمینه محصول پذیرفتنی و آشنایی با نحوه ارائه کار تیم ها توسط مهندس شورستانی، محسنی، رحیمی و حاجی رضایی برگزار شد. همچنین 9 منتور و 4 داور همچنین 15 نفر تیم اجرایی حضور داشتند که هر یک بر اساس مسئولیت در نظر گرفته شده وظایف خود را باهماهنگی و برنامه ریزی منسجم به انجام رساندند. آقایان سعید سلطانی، حسین شورستانی، محمد حسین نداف مقدم، حسین آریان، نیما رحیمی، پیمان حاج رضایی، حسین محسنی، اسماعیل هوشیار مقدم و خانم فاطمه فخر عالی زاده به عنوان منتور و آقایان دکتر مسعود دیدارخواه، سهیل وثوقی، حسین شورستانی و سعید دشتی به عنوان داور با این رویداد همکاری داشتند.

 

 

معرفی 3 ایده برتر

ایده NW.ECG که در زمینه طراحی و ساخت دستگاه ECG بود به طوری که قابلیت کارکرد به صورت بی سیم را داشته باشد و بتواند از راه دور علائم حیایتی بیمار را کنترل و نمایش دهد، تیم Treap Lean درباره سامانه جامع سفر که به کاربران امکانات بسیاری می دهد تا سفری راحت تر و لذت بخش تر داشته باشند و تیم آمبولاین که نرم افزاری باری مدیریت ارتباط بین بیمار، راننده آمبولانس و بیمارستان پذیرنده که باعث افزایش سرعت و دقت در پذیرش بیماران اورژانسی می شود، به عنوان ایده های اول تا سوم انتخاب شدند و جوایزی از جمله کتاب خلق مدل کسب و کار برای تمام اعضاء تیم، پذیرش در مرکز رشد پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، بلیط حضور نماینده تیم در یلدای کارآفرینی 97، 20 ساعت مشاوره مالی، مالیاتیف بیمه ای و کسب و کار توسط پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، برخورداری از تسهیلات مالی ویژه پارک علم و فناوری تا سقف 30 میلیون تومان و پکیج ویژه آموزشی وبسایت reactapp.ir به سه تیم برتر اهداء شد.

 

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

دوره آموزشی آشنایی با تحلیل مطالعات امکان‌سنجی فنی - اقتصادی طرح‌های سرمایه‌گذاری با نرم افزار کامفار 3
فراخوان شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به کشورهای آسیای میانه و افغانستان
استارتاپ ویکند تخصصی زرناب  (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان