اولین رویداد بانی در بیرجند برگزار شد

اولین رویداد بانی در بیرجند برگزار شد

پنجاه و پنجمین همفکر بیرجند به صورت رویداد بانی که اولین رویداد در این حوزه بود برگزار شد، بانی تلاشی است برای مشاهده سبک زندگی و طرز فکر بانیان کشور و ترویج روحیه کارآفرین که به صورت پرسش و پاسخ می باشد. در این هفکر نیز محمدحسین محسنی هم بنبان گذار پازلی به عنوان مجری پنل گفت و گو با صادق پاسبان هم بنیان گذار دانشجویار مهمان پنل گفت و گو کرد که این پرسش و پاسخ را در ادامه خواهیم خواند و با تفکرات هم بنیان گذار دانشجویار بیشتر آشنا می شویم.

 

خودتان را معرفی کنید و بگویید از چه سالی شروع به کار کردید؟

صادق پاسبان متولد سال 66 هستم که از سن خیلی پایین شروع به کار کردم و دیگر در سال 84 بنایی را کاملا انجام می دادم.

 

از چه زمانی به سمت برنامه نویسی روی آوردید؟

از زمانی که انتخاب رشته کردم و در مدرسه رشته کامپیوتر را انتخاب کردم هر چند که در ابتدا ریاضی فیزیک بودم ولی زمانی که مدرسه کار و دانش در نزدیکی خانه ما تأسیس شد تصمیم گرفتم به این رشته بیایم و از آنجایی که تمام کارها به صورت عملی بود برای من جذابیت خاصی داشت و من از همان زمان شروع کردم مثلا از ویروس ها نمونه های مشابه ساخته بودم یا تمام ویروس ها را بدون فیلترشکن و دستی از بین می بردم.

 

سیستم دانشگاه را چگونه می بینید؟

با توجه به نظر شخصی خودم ایرادی به سیستم آموزشی دانشگاه نمی گیرم چرا که این سیستم در همه جا همین گونه است اما این استاد و دانشجو هستند که با کم کاری های خود باعث ضعف سیستم می شوند.

 

چه توصیه ای به دانشجویان دارید؟ و اگر به گذشته باز می گشتید چه کارهایی را انجام نمی دادید؟

توصیه من به دانشجویان این است که از زمان خود به بهترین نحو ممکن استفاده کنند و اولین درآمد خود را در زمان دانشجویی به دست بیاورند. اگر هم به گذشته بازگردم با مدیریت زمان از ابطال وقت خودم جلوگیری می کردم.

 

با توجه به اینکه شما ازدواج کردید چگونه بین زندگی و کار خود تعادل ایجاد می کنید؟

همان طور که گفتم با مدیرت زمان می توان 50 درصد از زمان خود را حفظ کرد و من هم همیشه چک لیست هایی از کار روزانه خود تهیه می کنم و برنامه ریزی بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت دارم.

 

به نظر شما تفاوت یک شخص ارزش آفرین و کارآفرین با دیگر اشخاص در چیست؟

در نوع نگرش و تفکر چرا که تمام افراد برای کسب درآمد تلاش می کنند ولی یک شخص کارآفرین با نوع نگرش خود بهترین راه را انتخاب می کند.

 

 

از چه سالی ایده دانشجویار شکل گرفت؟

به شکل رسمی که از سال 90 کار را شروع کردیم و در سال 91 هم از آن رونمایی داشتیم. من و آقای تقی زاده همکارم تصمیم گرفتیم برای اولین بار یک سایت به صورت منسجم راه اندازی کنیم تا محتواهایی را در زمینه کامپیوتر آموزش دهیم که در دانشگاه این تخصص ها را یاد نمی دهند.

 

وضع کنونی دانشجویار چگونه است؟

خیلی خوب است و تلاش داریم از این هم بهتر شود. اکنون حدود 50 هزار کاربر ثبت شده داریم، 700 نفر مدرس در سایت ثبت نام کرده اند که از این تعداد 500 نفر تا حالا یک بار با ما کار کرده اند و 100 نفر آنها به صورت فعال با ما همکاری دارند و 2 هزار پکیج آموزشی روی سایت قرار دارد.

 

با چه چالش ها و مشکلاتی روبه رو بودید؟

خلأ های قانونی به ویژه در حوزه کسب و کاری های آی تی در ایران وجود دارد و به صورت سلیقه ای انجام می شود. همچنین قانون منع حق کپی رایت نداریم تا از کپی رایت آثار جلوگیری شود که یک چالش خیلی مهمی است.

 

رشد استارت آپ ها را در بیرجند چگونه می بینید؟

از آنجایی که در بیرجند از نظر زیرساخت های حمل و نقل، صنعت و آب و فاصله زیاد تا مرکز کشور وضع خوبی نداریم کار در حوزه استارت آپ های آی تی و آی سی تی می تواند تنها راه رشد و ایجاد اشتغال باشد چرا که به هیچ کدام از این موارد نیاز ندارد.

 

برنامه شما برای آینده چیست؟

در کنار دانشجویار در حال راه اندازی 4 استارت آپ دیگر هسیتم که دو مورد آن در زمینه گردشگری و صنایع دستی می باشد.

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

دوره آموزشی آشنایی با تحلیل مطالعات امکان‌سنجی فنی - اقتصادی طرح‌های سرمایه‌گذاری با نرم افزار کامفار 3
فراخوان شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به کشورهای آسیای میانه و افغانستان
استارتاپ ویکند تخصصی زرناب  (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان