از نفرات برتر اولین ایده شوی دانش آموزی تجلیل شد

از نفرات برتر اولین ایده شوی دانش آموزی تجلیل شد

مراسم تجلیل از 9 دانش آموز برتر اولین ایده شوی دانش آموزی در پارک علم و فناوری با حضور ریاست محترم پارک علم و فناوری استان برگزار شد.

رئیس محترم پارک علم و فناوری استان خراسان جنوبی در این مراسم ضمن تشکر از دانش آموزان، والدین، معلمان و برگزار کنندگان این ایده شو که تیم همفکر بیرجند بودند، عنوان کرد: امروزه در حیطه دانش آموزی نیز کار تحقیقاتی جا افتاده است و در مدارس انجام می شود.

دکتر محمدعلی ناصری خاطر نشان کرد: در کشور ما سیاست کارمندپروری رواج دارد به گونه ای که چندین برابر کشورهای بزرگ و توسعه یافته در ایران کارمند وجود دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکلات جامعه، دولت دیگر جوابگو نیست و باید دانش آموزان از اکنون به فکر کارآفرینی و ایجاد اشتغال باشند.

به گفتۀ وی مرکزی هم برای حمایت از افرادی که ایده ای داشته باشند و اشتغال مدنظر آنها مبتنی بر علم و فناوری باشد به نام پارک علم و فناوری و مراکز رشد در نظر گرفته شده است تا دانش آموزان و دانشجویان به سمت کارآفرینی پیش بروند.

 

 

همکاری بیشتر با مدارس

رئیس محترم پارک علم و فناوری استان به همکاری بیشتر پارک و مراکز رشد با مدارس اشاره کرد و گفت:ضروری است که آموزش و پرورش به سمت کارآفرینی محور برود و از آموزش محور بودن خارج شود.

دکتر ناصری افزود: در همین راستا پارک علم و فناوری در نظر دارد تا با آموزش و پرروش استان همکاری بیشتری داشته باشد.

وی تصریح کرد: از جمله برنامه هایی که در نظر داریم می توان به برگزاری بیشتر ایده شوهای دانش آموزی، کارگاه های آموزشی، بازدید از پارک و شرکت های فناور و برگزاری استارت آپ ویکند اشاره کرد.

به گفتۀ وی همچنین مدارس می توانند دانش آموزان خود را ترغیب کنند تا به سمت کارآفرینی بیایند و حتی دوره های کارآموزی در کنار شرکت های فناور پارک داشته باشند.

 

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان
آخرین مهلت ارسال اطلاعات کتابچه