برگزاری ۴۸ فرصت مذاکراتی فی مابین سرمایه گذاران و نوآوران در رویداد تانا تا ثریای خراسان جنوبی

برگزاری ۴۸ فرصت مذاکراتی فی مابین سرمایه گذاران و نوآوران در رویداد تانا تا ثریای خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، رویدا تانا تا ثریا با انتخاب 3 طرح برگزیده و دو طرح شایسته تقدیر به کار خود پایان داد. در این رویداد که با حضور ۲۵ طرح فناور برگزیده به صورت جشنواره،نمایشگاه و فضای مذاکراتی B۲B شکل گرفت، ۴۸ فرصت مذاکراتی فی مابین سرمایه گذاران و‌نوآوران برگزارشد.

رویداد ملی تانا تاثریا در مجتمع فرهنگی رفاهی غدیر بیرجند با همکاری سازمان بسیج علمی،پژوهشی و‌فناوری خراسان جنوبی، پارک علم و فناوری، بنیاد ملی نخبگان استان و با دبیری مرکز نوآوری و‌توسعه بخش تعاون (منتا) استان و با مشارکت سامان بازار رضوی، منطقه ویژه اقتصادی، دستگاه های اجرایی، مراکز علمی و پژوهشی  در راستای سرمایه گذاری بر روی طرح های فناور و‌ دانش بنیان با حضور ۶ هلدینگ با زیر شبکه ای به وسعت ۱۵ سرمایه گذار و نهادهای حامی بنیاد علوی و بنیاد برکت برگزار گردید. در این دیدار نیازهای احصا شده از 16 دستگاه اجرایی و واحدهای صنعتی استان ارائه گردید. 

هادی ایمانی مسئول بسیج علمی پزوهشی و فناوری استان در این باره توضیح داد : در این رویداد که با حضور ۲۵ طرح فناور برگزیده به صورت جشنواره،نمایشگاه و فضای مذاکراتی B2B شکل گرفت، ۴۸ فرصت مذاکراتی فی مابین سرمایه گذاران و‌نوآوران  که از میان ۱۶ فرصت تسهیلاتی ۱۵ فرصت سرمایه گذاری بر روی سود ۶ فرصت سرمایه گذاری از طریق خرید سهام و ۲فرصت سرمایه گذاری از طریق توسعه بازارفروش صورت گرفت.طی رایزنی های انجام شده توسط سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی با گروه پیشگامان،به زودی نمایندگی گروه سرمایه گذاری پیشگامان در استان افتتاح خواهد شد.مرکز نوآوری و‌توسعه تعاون استان خراسان جنوبی به عنوان دبیرخانه دائمی جهت پذیرش طرح ها و ارتباط نوآوران با سرمایه گذاران برقرار می باشد.

 

نوآوری و مسئله محور بودن طرح های فناورانه براساس نیازهر استان است

معصومی نماینده شرکت پیشگامان بنیاد توسعه تعاون بسیج در اختتامیه رویداد «تانا تا ثریا» در بیرجند اظهارداشت: مجموعه هلدینگ پیشگامان بنیاد تعاون بسیج در دو حوزه مختلف در هر استان فعالیت می کند. وی با بیان اینکه طرح های فناورانه هر استان در مراکز علم و فناوری، مراکز رشد،دستگاه های اجرایی و مردمی از طریق دبیرخانه استانی حمایت می شوند،گفت: نوآوری طرح ها و مسئله محور بودن طرح ها براساس بازار هر استانی است. به گفته معصومی 70 تا 80 درصد شرکت های دانش بنیان براساس مسائل کشور نیستند،گفت: 2درصد این شرکت ها مبتنی برتوانمندی های کشور هستند و ما باید تا سال 1401 به 20 درصد در این حوزه برسیم. وی ادامه داد: وارد مسیری شدیم که باید در رویداد تانا تا ثریا آغازگر 20 درصد دانش بنیان شدن در کشور برسیم. نماینده شرکت پیشگامان بنیاد توسعه تعاون بسیج افزود: آنچه که می تواند موجب تحول شود این است که در شرکت های دانش بنیان بسیج شدن تمامی ظرفیت ها با مشارکت مراکز علمی، سرمایه گذاران و حاکمیتی با استفاده از تمامی ظرفیت ها است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار استان خراسان جنوبی:

مهمترین رکن رویداد «تانا تا ثریا» احصاء نیازها و تولید آن در عرصه های دانش بنیان است

اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار استان خراسان جنوبی گفت: مهمترین رکن رویداد«تانا تا ثریا» احصاء نیازها و تولید آن در عرصه های دانش بنیان می باشد.«جواد اشرفی» معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در اولین رویدادسرمایه گذاری بر روی طرح های فناوربا عنوان « تانا تا ثریا» در سالن همایش های امام علی(ع) بیرجند، ضمن تقدیر از سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری وپارک علم و فناوری خراسان جنوبی، اظهارداشت: طرح تانا تا ثریا چند ویژگی مهم از جمله تعامل و هم افزایی جامعه نخبگانی با سرمایه گذاران است. وی احصاء نیازهای دانش بنیان درحوزه های مختلف را از دیگر هدف های این رویداد برشمرد و گفت: «تانا تا ثریا» مهمترین رکن آن احصاء نیازها و تولید آن در عرصه های دانش بنیان می باشد. اشرفی پیشگیری و جلوگیری از خروج طرح های فناورانه از استان و کشور را مهم دانست و افزود: ما در مجموعه استانداری آمادگی برای هدایت و جریان نقدینگی و سرمایه گذاری را داریم.

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
فراخوان شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به کشورهای آسیای میانه و افغانستان
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان